به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، سیدحمایت میرزاده با اشاره به تصویب ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس، گفت: اگرچه این مصوبه گاهی در بودجههای سنواتی نیز لحاظ میشد اما با موافقت نمایندگان به قانون دائمی تبدیل شد. این اقدام را میتوان گام مهم و موثری در تامین برخی از هزینههای آموزش و پرورش دانست چراکه منبع درآمدی خوبی برای وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است.
هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش اعتبار ندارد اگرچه این اعتبارت برای حقوق و دستمزد است اما مبلغ کلانی است و در صورتی که یک یا دو روز در بانک بماند سود هنگفتی برای بانک به همراه دارد
صندوق ذخیره فرهنگیان باید موظف به تاسیس بانک فرهنگیان شود
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در توضیح چرایی ارجاع ماده سه طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیانی وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات، توضیح داد: به زعم اعضای کمیسیون آموزش صندوق ذخیره فرهنگیان باید موظف به تاسیس بانک فرهنگیان میشد در حالی که در مصوبه مذکور از واژه "میتواند" استفاده شده بنابراین صندوق ذخیره الزامی به تاسیس این بانک ندارد.
تاسیس بانک فرهنگ عوایدی بسیاری نصیب معلمان میکند
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب بانک فرهنگیان برای ساماندهی امورات مالی آموزش و پرورش فعالیت میکرد، اظهار کرد: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش اعتبار ندارد اگرچه این اعتبارت برای حقوق و دستمزد است اما مبلغ کلانی است و در صورتی که یک یا دو روز در بانک بماند سود هنگفتی برای بانک به همراه دارد به همین دلیل بهتر است اعتبارات آموزش و پرورش در بانک فرهنگیان جابه جا شده و سودهای حاصل از آن عاید خود معلمان شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با تاسیس بانک فرهنگیان میتوان تسهیلات بسیاری برای معلمان در نظر گرفت، بیان کرد: سازمانهای وابسته به آموزش و پرورش نیز امور بانکی خود را از طریق بانک فرهنگیان انجام میدهند.
به ازای ساخت 200 واحد آپارتمان فضاهای آموزشی متناسب ساخته شود
وی افزود: براساس قانون شوراهای آموزش پرورش در هر منطقهای که بیش از 200 واحد آپارتمان ساخته شود سازنده موظف میشد فضای آموزشی موردنیاز را نیز بسازد این قانون به مرور زمان به دلیل افزودن سایر تبصرهها اجرایی نشد و آموزش و پرورش نتوانست از آن منتفع شود.
سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: براساس ماده 5 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش تمامی تبصرههای ذیل ماده 5 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 25/2/1387 لغو میشد اما نمایندگان در صن علنی با آن مخالفت کردند در نتیجه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد در صورتی که این ماده تصویب میشد بخشی از دغدغه آموزش و پرورش رفع میشد.
چرا نمایندگان با ساخت فضای آموزشی متناسب به ازای 200 واحد آپارتمان موافقت نکردند؟
وی در توضیح چرایی ارجاع ماده 5 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش به کمیسیون برنامه، خاطرنشان کرد: مخالفان معتقدند در صورت تصویب این ماده ساخت مسکن با مشکل رو به رو خواهد شد نمیتوان قانونی را به منظور کمک به آموزش و پرورش تصویب کرد درحالیکه بر سایر دستگاههای نیز اثرگذار است.
ایجاد منابع بسیار برای آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای مازاد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: تغییر کاربری فضاهای مازاد میتواند منابع بسیاری برای آموزش و پرورش ایجاد کند در حالی که به دلیل مخالفت نمایندگان، تبصره ماده 2 به کمیسیون برنامه و وبودجه ارجاع شد.
نظر شما